همانطور که از اسم آن مشخص است تبلیغات کلیکی، تبلیغاتیاست که بر اساس نمایش تبلیغ و کلیک بر روی آن در وبسایت ها و اپلیکیشنها، استوار است. دو اصطلاح پر کاربرد در این حوزه است دارد:
- پرداخت به ازای هر کلیک PPC (pay per click)
- هزینه به ازای هر کلیک CPC (cost per click)
این دو اصطلاح تفاوت آنچنانی با هم ندارند و گاها بجای هم استفاده میشوند، اولی روش تبلیغ و دومی هزینه تبلیغ را بیان میکند.
برای کسب و کارهایمان میتوانیم این روش بازاریابی دیجیتال را انتخاب و به سایتهای و اپلیکیشنهای پر بازدید و خود گوگل این تبلیغ را سفارش داده وجز استراتژی بازاریابی ما باشد.
شرکتهایی هستند که به عنوان واسطه ارتباط بین تبلیغ دهنده و منتشر کننده را برقرار و پورسانت دریافت میکنند. مثل یکتانت ، صباویژن، تپسل و …
برای تبلیغات کلیکی میتوانیم اهدافی در نظر بگیریم: زمانی، مکانی، موضوعی
تبلیغات کلیکی با سه مدل در سایتها و اپلیکیشنها پیاده سازی میشود:
همسان
تبلیغ به گونه ای در سایتها قرار میگیرد که با طرح و رنگ سایت باشد و مثل آفتاپرست جزء از طبیعت اطراف خود به نظر برسد. اینکار یه علت جلب اعتماد و استفاده از اعتبار آن سایت است. البته تغییر روش به دلیل بیاعتمادی و تبلیغ گریزی کاربران اینترنت دلیل دیگر آن است.
تبلیغات بنری
خوب کمتر کسی است که با بنرهای تبلیغاتی در سایتها آشنا نباشد. انتخاب سایت مرتبط با کسب و کار و درج بنر در جای مناسب سایت در میزان جذب کاربران تاثیر دارد.
ریتارگتینگ، هدف گیری مجدد
این نوع تبلیغ یک مقدار حرفهای تر و هوشمندتر از دو روش قبلی است. فرض کنید شما در سایت دیجیکالا بدنبال کفش بودید و پس کلی گشت و گذار روی مشخصات یک کفش تمرکز و وقت بیشتری صرف کردید ولی به هر دلیلی خرید نکردید که. این نوع استراتژی تبلیغ با جمع آوری اطلاعات شما و نمایش کالا مورد نیازتان در سایتهای همکار، سعی در بازگشت شما به دیجیکالا و خرید آن کفش را دارد.
این کار با دسترسی به کوکیهای مرورگر شما امکانپذیر است و نرخ تبدیل را برای کسب و کارها بالا برده و در قیف فروش عملکرد بهتری خواهید داشت.
ثبت ديدگاه