خیلی از سایتهایی که رتبه خوبی در الکسا دارند و پر بازدید هستند جایگاه‌هایی در صفحات سایت خود دارند که می توانیم تبلیغات بنری خود را در این محل‌ها با پرداخت هزینه‌های آن نصب کنیم.

این نوع تبلیغ همانند بیلبورد‌ها، آوبز‌ها و تابلوها تبلیغاتی در سطح شهر هستند که در محلهای پر رفت و آمد نصب شده‌اند.

تبلیغات بنری بعنوان یکی از ابزار دیجیتال مارکتینگ همانند تبلیغات شهری و جاده‌ای بیشتر هدف این تبلیغات آگاهی از برند awareness یا آگاهی از یک محصول جدید و یا انتقال پیام برند است.

تبلیغات بنری

میزان بازدید و رتبه سایت و همچنین نحوه و اندازه درج آگهی در کیفیت و قیمت تبلیغات بنری تاثیر دارد.

برای ساخت بنر تبلیغات علاوه بر نرم افزارهای حرفه‌ای مثل فتوشاپ و ادوب فلش میتوانیم از ابزارهای آنلاین مثل Bannersnack یا canva.com استفاده و بنرهای ثابت و متحرک بسازید.

در قدیم جهت درج تبلیغات بنری نیاز به ارتباط مستقیم با سایتهای پر بازدید بود. اما امروزه سایتها و شرکت‌های واسطه‌ای هستند که اینکار را برای ما انجام میدهند. مثل یکتانت و تپسل

تفاوت تبلیغات بنری و کلیکی

تبلیغات بنری یک مدل از تبلیغات کلیکی است و نمی‌توان این دو را از هم متمایز نمود. در تبلیغات بنری ما همچون تبلیغات محیطی و شهری عمل میکنیم و بیشتر آگاهی از برند و پیام برند مهم است. اما در مدلهای دیگر تبلیغات کلیکی، مثل گوگل ادوردز، همسان و ریتارگتینگ با توچه به تبلیغ گریزی کاربران اینترنت یک مقدار دقیق‌تر و حساب شد عمل میکنیم.

 

بازگشت به آموزش دیجیتال مارکتینگ